Start
Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4
Dag 5
Dag 6
Dag 7
Dagje Wenen
Dag 9
Dag 10

Startuur : 8u45
Prachtige dag vandaag.
In tegenstelling tot het beloofde slechte weer.
De wekkers om 7 en 7u15 gezet (kwestie van de badkamer niet te overbevolken en nog te genieten van een extra kwartierke), gewassen, aangekleed en gaan ontbijten nadat we de na te brengen bagage op de afleverplek achtergelaten hebben.
Linda heeft besloten maar met 1 fietstas te rijden. 4 stuks bagage dus voor de nabrengservice.
Bij onze start stond onze bagage apart gezet.
Even dachten we dat we iets fout gedaan hadden. Bij het invullen van het bagagelabel hadden we de rubriek 'Nummer und Aussteller Reisepass' niet ingevuld, vanwege niet van toepassing op ons.
Navraag leerde dat er niets mis was.
Achteraf zou blijken dat van onze reisorganisator wij de enige zijn die in Gasthof Schlögen logeren.
Onze te voet verkenningstocht van gisteravond had onze route mooi voorbereid. Het eerste stuk fiets je echter tussen of naast druk verkeer, wel grotendeels op een afzonderlijk fietspad, maar toch. Het is pas na een 20 kilometer dat je echt van het wegverkeer weg bent. We zullen het maar een aanlooproute noemen.

Al van 's morgens doet de zon haar best om door de wolken te prikken, maar dat lukt maar mondjesmaat.
Tegen de middag vallen er zelfs een paar druppels regen. Een paar maar, niet eens voldoende om een regenjas -laat staan een regenbroek- uit de fietstassen te halen.
Middagmalen doen we op een bank onder een grote, dikke, oude boom. De bank is met een staalkabel rond de boom vastgemaakt. Meenemen zal men ze wel niet zeker, maar verplaatsen naar de oever voor een mooier uitzicht ...
Na de middag doet de zon steeds meer haar best.
Nog voor 12 uur zijn we al ter bestemming. Onze koffers niet.
Eerst dachten we nog aan een korte fietsverkenning in de tegengestelde richting van de trip van morgen.
We zijn nu aan de zuidelijke oever van de Donau. Langs deze kant is er echter alleen een drukke verkeersweg zonder afzonderlijk fietspad. Ons voornemen hebben we na een paar kilometer opgeborgen en we zijn teruggekeerd.
Schlögen is een godvergeten gat. 2 hotels, 5 huizen en een camping. 1 winkeltje bij de camping. Openingsuur : vanaf 17 uur.
Aan onze fietstocht van vandaag hebben we een wandeling gekoppeld. De Schlögener Schlinge Blick wandeling, in de hoop een volledig overzicht te krijgen op de Schlögener Schlinge. De Donau maakt in Schlögen een bocht van 180°. Veel Blick hebben we niet gevonden, tenzij we niet hoog genoeg geklommen zijn.
Op het bospad kan je niet over de bomen heenkijken en krijg je geen zicht op deze reusachtige Donaubocht.
Lager is de breedhoek van het fototoestel dan weer ontoereikend om alles op 1 foto vast te leggen.

Voor de wandeling hebben we in ons pension een koffietje gedronken vergezeld van iets lekkers. Linda sterft zowat voor Apfelstrudel mit Schlagobers. Ik heb gekozen voor Palatschinken mit Marillenmarmelade. Een prachtig verzorgd bord en heel lekker.
Die zonde hebben we er dus al weer afgewandeld.
In de campingshop hebben we ons een flesje wijn voor vanavond koel gekocht.

Statistieken : (deze morgen even vergeten mijn fietscomputer bij de start op 0 te zetten, met afwijkend resultaat als gevolg :-s)